Naslovnica Odabrano Počinje škola! Evo kakve promjene očekuju hrvatske učenike

Počinje škola! Evo kakve promjene očekuju hrvatske učenike

Novi početak školske godine sa sobom donosi i neke promjene koje bi našim učenicima mogle ići na ruku. Najzahtjevnija promjena jest ukidanje okvirnog vremenika – učitelj/nastavnik obvezan je najaviti pisanu provjeru najmanje mjesec dana prije provjere, a provjere koje se provode sa svrhom vrednovanja za učenje ili vrednovanja kao učenja nije potrebno najavljivati jer u pravilu ne rezultiraju ocjenom, nego kvalitativnom povratnom informacijom.

Elementi vrednovanja propisani su predmetnim kurikulumima i bit će upisani u e-Dnevniku, odnosno tiskanim razrednim knjigama. Prosjek ocjena u predmetu više nije vidljiv u e-Dnevniku u skladu s pravilnikom koji kaže da zaključna ocjena ne mora biti aritmetička sredina te predmetnim kurikulumima koji navode različite težinske vrijednosti pojedinih elemenata vrednovanja.

Učitelj/nastavnik svakog nastavnog predmeta dužan je na početku i tijekom nastavne godine informirati učenike o elementima vrednovanja, odgojno-obrazovnim ishodima, kompetencijama, razinom dobre ostvarenosti iz kurikuluma nastavnoga predmeta, planiranim metodama vrednovanja te planiranoj učestalosti vrednovanja, a vrednovanje postignuća učenika s teškoćama dužan je uskladiti s preporukama stručnih suradnika.

Ova promjena uvedena je u cilju informiranja učenika o očekivanim razinama ostvarenosti, kako bi mogli aktivnije sudjelovati u samovrednovanju i vršnjačkom vrednovanju te imati više informacija o planiranim metodama i učestalosti provjeravanja.

U cilju osiguravanja što bolje potpore učenicima, u dogovoru s razrednikom i stručnom službom škole predmetni učitelj/nastavnik treba odlučiti o potrebi ponavljanja pisane provjere te primjerenom obliku potpore učenicima za postizanje odgojno-obrazovnih ishoda. Također je propisano kako se termini informativnih razgovora za roditelje objavljuju na mrežnim stranicama škole, a tijekom posljednja dva tjedna nastavne godine ne organiziraju se roditeljski sastanci i individualni informativni razgovori.

Ovaj pravilnik dio je paketa od pet pravilnika s ciljem administrativnog rasterećenja učitelja kako bi učenik zaista bio u fokusu obrazovnog procesa. Četiri od pet pravilnika je doneseno, a završeno je i javno savjetovanje za Pravilnik o tjednim obvezama učitelja i stručnih suradnika u osnovnoj školi, što znači da će ubrzo i on biti donesen. Važno je da se učitelje koji snose najveći teret reforme rastereti nepotrebne papirologije te fokus s papirologije prebaci na učenike.

Podsjetimo, u sklopu paketa administrativnog rasterećenja, prije Pravilnika o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnim i srednjim školama ranije su doneseni Pravilnik o napredovanju, Pravilnik o pedagoškoj dokumentaciji i evidenciji te javnim ispravama u školskim ustanovama i Pravilnik o zajedničkome upisniku školskih ustanova u elektroničnome obliku – e-Matici.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Must Read

ČUDESNA PRIČA O ‘SAPUNIMA S TOČKICAMA’: Slabovidne i slijepe osobe oduševile svojim proizvodom

Zagrebačka Heinzelova ulica koja je unutar sebe skrivala staro, zapušteno skladište mesne industrije, već je neko vrijeme mjesto stvaranja čarobnih sapuna, u...

DINAMO ‘RASTAVIO’ ATLANTU: Pobjeda o kojoj će se dugo pričati

Dinamo je na startu Lige prvaka pobijedio Atalantu 4:0 na krcatom Maksimiru. Modri su na najljepši mogući način prekinuli...

Oh, ne! Stiže jesenja alergija: Srećom, stižu i savjeti stručnjaka

Ako ste mislili da se alergije javljaju samo u proljeće, gadno ste se prevarili. Alergije su česte i u jesen, a...

‘Vratite nam oduzeto pravo’: Država se ‘oporavila’, invalidi podsjećaju na obećanje…

Udruga roditelja djece s teškoćama obratila se nadležnim institucijama sa zahtjevom za povratak prava određenoj skupini 100% invalidnih osoba koje su svojedobno...

OVO NAM SE SVIDJELO! ZET obučava vozače u ophođenju prema invalidima

Jača svijest hrvatskih građana, ali i institucija koje su vrlo često "gluhe" na potrebe invalida i njihove svakodnevne životne prepreke.